Gwarancja na 7 lat. Czy to się opłaca?

Gwarancja na 7 lat. Czy to się opłaca?
Producenci samochodów kuszą kierowców wyposażeniem oraz wyglądem auta. Funkcjonalność, choć często stawiana na pierwszym miejscu, nieraz przegrywa z długą gwarancją. A na tą decyduje się coraz więcej marek, niektóre dają nawet siedem długich lat. Czy to faktycznie działa? Komu taki system bardziej się opłaca – kierowcy czy producentowi? Kiedy słyszymy, co coś ma tak długą gwarancję od razu świta nam w głowie, że to dobry, a nawet bardzo dobry produkt. Bo kto by dawał tak długą gwarancję na coś, co się psuje? I czasem tak jest, że rzecz się nie psuje, a czasem producent woli dołożyć do wymiany tylko po to, żeby uświadomić nam, że rzecz jest dobra. Taki zabieg marketingowy. Wracając do gwarancji – zawsze należy przeczytać czego dotyczy. Może przecież być tak, że z jednej strony dostajesz umówione siedem lat gwarancji, a z drugiej – nie możesz zrobić w tym czasie więcej niż x kilometrów. Osoby często jeżdżące autem wykorzystają ten limit nieraz w 2 – 3 lata. Nie dokładne czytanie umowy ma wtedy swoje konsekwencje – auto nie zostanie naprawione w ramach gwarancji.